Rádio Magic| Merry Christmas


•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
Veselé Vianoce vám všetkým
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
•••••••
Dnes napriek tomu, že je streda si dáme pauzu od Filmy & Anime. Aj tak sa stavím, že už od rána pozeráte všetky tie vianočné rozprávky, čítate si dobré knihy, popíjate horúci čaj alebo punč. Kto by v takýto deň mal čas na dlhé filozofie? Radšej budem pokračovať v šírení vianočnej pohody a navnadím vás príjemnou hudbou. Rádio Magic v špeciálnom vianočnom vysielaní spolu s jej najmilšími blogerkami. Užite si to!


Zavrite sa do kôlničky, pohodlne sa usaďte, nalaďte svoje antény a pripravte sa na ďalšie pirátske vysielanie rádia Magic! Dnes v netradičný čas a deň. Neotvárame nový mesiac, ale čochvíľa otvárame nový rok, to však ešte ďaleko. Tu v rádiu spolu oslávime jedny z najkrajších sviatkov roka- Vianoce. Sviatočný deň však nebude jediná výnimočná udalosť tohto rádia. Áno, opäť tu nebudem sama. Moje pozvanie do štúdia prijalo až päť úžasných blogeriek (Kate, Kim Lula, Majka Danihelová, Maťa Wolf a Dombabas), aby sa s vami podelili o svoje zážitky z Vianoc. Myslím, že na úvod by toho bolo dosť a teraz zaháme tradičné vypočúvanie: 

1, Kate, pre teba som si špeciálne schovala prvú a najdôležitejšiu otázku dnešných sviatkov. Čo pre teba znamenajú Vianoce? :)
Kate: Vánoce jsou svátky, kdy máma blázní s úklidem a nestíhá péct. =D Díky Vánocům dostaneme spoustu dárků ale nejvíce se mi líbí večer, kdy spolu večeříme a pak se bavíme při rozdávání a rozbalování dárků. Pak spolu vždy sedíme a díváme se na pohádky. Jasně, ráda dostávám dárky a bez nich to nejsou Vánoce ale není to jediné, co je na Vánocích důležité. To je rodina a čas trávený s ní. To pro mě znamenají Vánoce. =))


 
2, Vianoce. Ako najčastejšie tráviš tento deň?
Kim Lula: Nejčastěji - vlastně pořád - trávím Vánoce s nejbližší rodinou a většinou je to doma. Máme to takhle odjakživa a myslím, že zatím bych neměnila. Mám ráda ten klid se špetkou paniky a shonu, co k tomuhle dni patří.
3, Myslím, že k Vianociam aj neodeliteľne patria rozprávky. Máš nejaký obľúbený vianočný film?
Kim Lula: Grinch, jednoznačně. Pak Stella, taky strašně pěkný film. A taky mám velmi ráda Sám doma, bez toho si snad už Vánoce ani neumím představit. No a pak je tu ještě nespočet dalších vánočních filmů, ale vypisovat je nebudu, tyhle tři jsou opravu nejoblíbenější
 
4, Rodina, rozprávky, pohoda a kopec jedla. Čo taká Štedrovečerná večera? Máte na stole niečo netradičné? 
Kim Lula: Něco netradičního... nevím, asi ne, salát, řízky, kapr, prostě standard. 
Majka: Jedlo je klasické. Najprv oblátka s medom a cesnakom, potom kapustnica, vyprážaný kapor alebo kuracie prsia (tento rok aj pstruh) so zemiakovým šalátom a nakoniec kopec dobrých koláčov a perníkov. Mojím takým každoročným zvykom je asi to, že sa brutálne prejem, potom ochkám na gauči pred telkou, pijem varené víno s knihou v ruke a riadim sa pravidlom: koláčik sa vždy zmestí, aj keď ryba už nie.
 
Maťa Wolf: Žraločiu polievku. Teda je tam trochu mäsa zo žraloka, krevety, krabie tyčinky a tak. Mama to robieva vždy na Vianoce a je to veľmi dobré. Akurát trochu slané. Aspoň teda minulý rok to také bolo. 
5, Obliekate sa k večeri nejak špeciálne? Alebo ostávate v tom, čo ste?
Majka: Pokiaľ sme iba štyria (ja, brat, mamina a otec), tak väčšinou toľko fňukáme, že maminka nám nakoniec dovolí zostať v tom, v čom sme, ale pokiaľ s nami býva na Štedrý deň aj niekto ďalší, vtedy nahodíme obleky (no... nie doslova, ale určite sa obliekame oveľa slušnejšie, väčšinou mám rifle s košeľou alebo sukňu). U nás, našťastie, nie je taký prísny režim.
Dombabas: U nás doma si na takéto veci nepotrpíme. Neznamená to, že pri Štedrovečernom stole sedíme v pyžame, ale ani to nepreháňame s oblekmi a šatami. Skrátka normálne oblečenie, ktoré by som si obliekla do školy alebo do práce.
6, Písali ste ako malé Ježiškovi? Alebo ste hľadala darčeky po skriniach?
Kim Lula: Jistěže jsem psala - každý rok až do svých 14 let, přestože jsem už od 3 let věděla, že žádný Ježíšek není. Moje babička s hol rozhodla zničit všechny tyhle dětské radosti. Možná je to škoda, možná ne. Každopádně můj mladší brácha na Ježíška věřil do svých 11 let a já mu to nechtěla kazit, proto jsem Ježíškovi psala taky :)
 
Kate: Nikdy jsem nehledala dárky po bytě. =D Mám ráda překvapení a nechtěla bych předem vědět, co dostanu.Nebylo by to ono. Já si psala dopis a vždy se snažila být originální i s dárečky. =D Pak jsme ho dali za okno a čekali až přijde Ježíšek. =D 
7, Ako si predstavujete svoj ideálny darček? Alebo čo by ste si želali na Vianoce?
Dombabas: Rozmýšlam, ako na túto otázku odpovedať tak, aby to nebolo klišé. Ale pre mňa ideálny darček neexistuje. Všetky materiálne veci majú svoj dátum spotreby, kdežto ja by som chcela niečo, čo tu ostane navždy. Mrzí ma to, ale na túto otázku ti nedokážem dať odpoveď. 
 
Maťa Wolf: Tak samozrejme knihy. Kopu kníh. Knižnicu. Malý byt s izbou na knihy. A ak niečo, čo sa nedá kúpiť, tak lásku. Niekedy ma nebaví byť stále sama.

8, Pre koho sa vám najlepšie (a najhoršie) kupujú darčeky a prečo?
Kate: Nejhorší je to s tátou. Je mi blbé mu každý rok dávat sprcháč nebo voňavku, proto je těžké vymyslet něco, co by mu udělalo radost. A nejlépe asi pro mamku. Vždy ji pořídím něco do domácnosti nebo do kuchyně. Nebo to, co najdu a vím, že by se jí to líbilo.
Dombabas: Keď kupujem darček niekomu, kto mi je blízky a máme sa radi, nikdy to pre mňa nieje problém. Väčšinou to býva problém môjho rozpočtu, ale to je na inú debatu. Určite je ale zložitejšie nakupovať darčeky pre chalanov. Neviem, mám pocit, že čo sa tochto týka sú naročnejší a rozličnejší. Každé dievča poteší kozmetika, kdežto u chalana sa musíš prispôsobiť jeho záľubám a povahe.
9, Máte nejaké zaujímavé/ zábavné príhody, ktoré sa viažu k Vianociam? 
Majka: Veľmi smutná mi napadá (no nemocnicu tu riešiť nejdem), ale zábavná... fúha. Pár ich mám, no priamo k Vianociam sa neviažu, skôr k dňom po nich, keď sme chodili s kamarátmi hrávať na jazero hokej. Hra bola v najlepšom, všetci sme boli spotení a červení a zrazu som uvidela pred sebou puk. Išla som k nemu, natešená, že som sa k nemu konečne dostala, no zrazu sa predo mnou objavil môj priateľ a nejako divne zamával nad hlavou hokejkou, takže som ňou náhodou dostala po hube. Letela som na zem, všetko okolo bolo zelené, a potom som ešte dva týždne vyzerala ako syseľ. 
  
Kate: Nikdy jsem nebyla typ, co má k vyprávění vtipné a pěkné příhody. Což je škoda. =( Ale něco přeci jenom. Sice se to stalo po Vánocích ale stále to k tomu patří. Bylo, no možná už před třemi lety. Napadlo na Vánoce trochu sněhu a kupodivu vydržel do Silvestra. No mamka si pro nás jako zábavu vymyslela závody na běžkách. Tak že jsem počkali až se setmí, mamka rozestavěla do pole svíčky ve sklenicích, aby jsme viděli cestu a závod začal. =D No řeknu Vám, moc mi to nešlo. Do kopce jsem jela vždy pozadu zpět a než jsem se vyšplhala do cíle, byla to doba. =D Ale nasmáli jsme se. Od té doby vlastně ani pořádně sníh nenapadl.
Kim Lula: Zábavnou? No, jednou jsme na Vánoce nechali zapnutou televizi nahlas, a jelikož máme jídelní stůl v podstatě v obýváku a já slyšela reklamy - jednoduše tam něco bylo, už si nepamatuju, co přesně, každopádně v jednu chvíli bylo vše v pořádku, ve druhé jsem smíchy rozbíjela hlavou stůl a naši se na mě řehtaly snad deset minut, než jsme se byli schopni najíst. Ale jinak si na nic jiného nevzpomínám.
Maťa Wolf: Hmm...asi nie. Len si pamätám, že som raz ako malá dostala brušnú chrípku na Vianoce. To bolo úplne príšerné, nemohla som jesť štedrovečernú večeru a to je vlastne moja obľúbená časť dňa. Dúfam, že nikdy viac. Lebo k šťastiu potrebujem zemiakový šalá.
10, Aby ste stále nehovorili iba o Vianociach. Ako zvyknete tráviť zimné prázdniny?
Majka: Trávim ich veľmi produktívne. Väčšinou sa vyvalím na posteľ s nosom strčeným v knihe alebo v čítačke. Teraz, posledné dva roky, som na Štedrý deň prečítala knihy od Kerstin Gier a boli úžasné. Neviem, či ich ešte lepšími robila vianočná atmosféra, alebo sa mi fakt tak veľmi páčili. Tiež cez zimu dobieham knižné resty (recenzáky), ktorých býva dosť veľa, vyhrabem si nejaké nové anglické knižky, na ktoré som sa už dlho chystala, a, samozrejme, píšem ako o dušu. V tomto období sa veľmi dobre píše, a keďže dnes je náročné urobiť si čas v podstate na hocijakú záľubu, snažím sa zo seba vyžmýkať toho čo najviac.
Maťa Wolf: Čítam, pozerám rozprávky a iné veci, minulé dva roky som určite bola nútená čosi kresliť, tento rok budem musieť robiť na SOČke. Ale aj tak sa na prázdniny teším :D 

11, Chodievaš lyžovať alebo niečo podobné?
Kate: No lyžovat ne. Jen co se týče lyžáku v 7. třídě a jednou na horách s mamkou. Lyžování není pro mě. Raději chodím bruslit. To mě moc baví. Vždy když nám zamrzne rybník, tak tam trávíme klidně celé odpoledne. =) 
12, Ako si predstavuješ svoje vysnívané zimné prázdniny? (Fantázií sa naozaj medze nekladú :D) 
Dombabas: Mám rada jednoduchosť, takže určite nepotrebujem precestovať polku Európy. Stačí mi tieto dva týždne stráviť v teple a v kruhu rodiny. Pozeranie vianočných rozprávok, neskoré prebúdzanie, napchávanie sa do prasknutia... Tak nejako vyzerá moja predstava o Vianociach. A netreba zabudnúť na sneh, pretože to začína vyzerať tak, že tento jav sa na Slovensku stane už čoskoro anomáliou. 


Ďakujem, dievčatá! Tak toto bola posledná otázka. Myslím, že v mene všetkých blogeriek aj tohto blogu vám môžem zaželať šťastné a veselé Vianoce! :) Bolo úžasné prežiť ďalší rok vo vašej spoločnosti a moje najväčšie vianočné želanie je, aby vás to tu nikdy neprestalo baviť.

Rozhovor so mnou viedli: Kate (z kate-story.blog.cz ) a Dombabas (z dombabas.blog.cz), ktoré stoja pri mne už od mojich blogových začiatkoch. Dve úžasné knižné blogerky Maťa Wolf (books-mylife.blogspot.sk) a Majka (lyn-von-nightlight.blogspot.sk). A o svoje odpovede sa podelila aj moja rekordmanka v najdlhších komentároch- blogerka (z purple-line.blog.cz ) Kim Lula. Každej z vás, dievčatá, osobitne ďakujem a želám vám veľa, veľa darčekov, splnených prianí a mnoho blogových aj normálnych úspechov. :)  

Menovky: ,