Wolverine | Mača,čo si láme pazúre (recenzia)

Dátum pozretia: 15.12.2013
Žáner: Sci-Fi / Akční / Dobrodružný / Fantasy

Pamätám si, že keď tento film vyšiel, objavil sa článok jednej baby, ktorá pri ňom zažila to najhoršie rande v živote. Nie len preto,že takéto filmy neznáša. Vtedy som jej napísala, že ja by som naopak radšej vytiahla na niečo takéto, ako na trápnu romantickú komédiu. To som ešte vtedy nevedela, aká strašná kravina to bude!
Možno si pamätáte, že to Wolverine bol na zozname mojej top 2013 (Fantasy a Sci-fi filmy 2013| Moja Top-10), čo by som ešte do konca roka chcela stihnúť kuknúť...
Už od detstva som milovala Marvelovské postavy. Milovala som ich viac, ako Disneyho princezny.
Pokúsme sa nezahodiť rúžové okuliare, pretože to jediné (okrem asi sudu mojita) vám pomôže prežiť toto hodinové utrpenie.

Lov sa začína (obsah filmu)
Wolverine a Yukio
Wolverine je akési voľné pokračovanie predošlých X-menov a dejovo nadvezuje na udalosti po X-men Posledný vzdor a náznakovo aj na Wolverina X-men Orogins, keďže tam sme sa mohli trochu viac dozvedieť o jeho minulosti.

Po strašných udalostiach v X-men Last stand (Posledný vzdor),smrti jeho lásky Jean Greyovej,  a po tom, čo sme sa mohli dozvedieť aj o krutej histórií a vzniku Wolverina (Wolverine Origins), sa Logen vyberá do zahrabaných kútoch sveta, prežívať večnosť spôsobom, aký si myslí, že mu je hoden- zvieraťa a vraha.
Je to jeden z mála filmov, čo začína hneď na začiatku! Zlé sny nie sú to jediné, čo po nociach Logena máta. Nepriatelia sú porazení. No aký zmysel nadobúda večnosť, ak predstavuje len život bez lásky? Vo svete bez Jean...
Démoni minulosti sa za nim vlečú ako tieň. Nebolo by lepšie odobrať sa do večného pokoja? Ťažko však zabiť  niekoho, kto je nezraniteľný...
Odpoveď sa mu prihovára nečakane a to v podobe exotickej červenovlásky Yukio. Ako sa zdá, jeho starý priateľ pán Yashido umiera a rád by mu ešte dal svoje posledné zbohom.


Mača si láme pazúre
Wolverine popiera takmer všetky predošlé filmy, ktoré boli doposiaľ natočené!  Každý, kto sa aspoň trochu zaujímal o nášho komixového hrdinu vie pár vecí.
Malá lekcia o Wolverinovi. Vedeli ste, že...?  
Po prvé: Wolverine sa narodil s kostenými pazúrmi- až pozdejšie mu chirurgicky pripevnili drápy z adamantia. Pekne naleštené a pekelne tvrdé. 
Po druhé: Jeho pravá mutantská schopnosť je rýchle liečenie- ak teda vynechávam kostené pazúrky.
Po tretie (čo z predošlých krokov vyplýva): Nie, moji drahí, adamantium nespôsobuje nesmrteľnosť. Ani keď si z neho vyrobíte oblek, Woleverinovi vyvŕtate do pazúrov diery, tak vám to aj tak proste nepomôže! Takže prečo ma tak trápite?!
A čerešnička na torte je osem sekúnd po titulkoch, ktoré vám zmenia celé vyznenie filmu. To budete mať chuť si preraziť hlavu o plátno (v mojom prípade o stenu). Mŕtvi sa opäť vracajú k životu- veď to už začína byť horšie, ako v horore!   

Prečo to ešte nie je stratené
Chcela by som sem napísať aj niečo pekné, aby som nevypadala ako hnusná fúria, čo ofrfle každú hlúposť...
Všetci vieme, aký je Wolverine. Najdrsnejší zo všetkých X-menov, hrubý a cynický. Ale čo sa skrýva pod povrchom? Film odhaľuje aj citlivejšiu stránku Wolverine. Nie, nebojte sa! Stále je to náš superhrdina... Veď Spiderman mal tiež Mary-Jane, Superman Lois Laneovú. Láska a Wolverine. Strašidelne vyzerajúca kombinácia, ale konečnesa Logen dá vnímať, ako normálny človek, unavený a zmorený časom.
Japonsko a ich kultúra ozvláštňujú tento film aj atmosféru. Predsa len je to niečo, čo sme ešte v našich X-menoch nezažili. Ak si nenájdete nič lepšie na práci, tak obdivovanie kostýmov a zaujímavých stavbičiek by vás mohli trochu odpútať od nesediacich maličkostí. Yukio-tá kočka stojí za to! Na scény s ňou som sa vždy tešila najviac. Akcia-áno tej je vo filme dosť. Nechýba ani prepracovaná vlaková scéna, čo divákovi vyrazí dych. Celkovo je to veľmi pekne spracovný film. Zaujímavé prostredie, fajn príbeh, nuda určite nehrozí, len kopec nepresností. Priznám sa, že v komixových X-menov sa veľmi nevyznám. Možno mi potom unikajú nejaké súvislosti, ale podľa filmov, je vo Wolverinovi mnoho nejasností, čo dobrému fanúšikovi zrejme neunikne... 


 Moje hodnotenie:


Podobné filmy: 
Hunger Games Catching fire (Sci-fi/Dobrodružný/Akčný/Romantický)

Čo hovoríte na recenziu? Ďalšie nájdete v rubrike Recenzie filmov
Videli ste tento film? Váš názor naň? Pozreli by ste si ho?
Máte radi X-menov alebo iných superhrdinov?
Vaša Viallen 

 

Menovky: ,