Obezita, alebo sa tá váha zbláznila?

No, bez ďalších zbytočných kecov by som sa rada venovala ďalšej téme z klubu Odlišných názorov. Po minulej, kde ste sa mohli dozvedieť niečo viac o mojom pohľade na lásku na prvý pohľad, ( Láska na prvý pohľad. Pravda alebo nezmysel? ) a pred tým o fajčení ( Fajčenie? Ja hovorím nie.. ) je tu zas nová téma. Presnejšie: Obezita a zdravá výživa.


Prečo práve obezita?
Ak to náhodou neviete, tak 16.októbra je deň zdravej výživy. (To s tým síce nič nemá, ale chcela som vás o tom informovať) Nebojte sa, ja sama by som to teda nevedela, nebyť toho, že nás vždy vtedy uvoľnili zo školy, chodili sme na prednášky a krvopotne vypracovávali potravinové pyramídy, ktoré nám zabezpečili aspoň lacné známky. Ale ja už zase kecám, čo?
Evidentne jediný spôsob, ako si uchovať zdravie, je jesť, čo mi nechutí, piť, čo sa mi protiví, a robiť, čo sa mi nechce (Mark Twain)  


V prvom rade by ste mali vedieť, že nie som zástancom žiadnych drastických spôsobov chudnutia. Dievča, ktoré sa úmyselné donúti vracať, aby náhodou nepribrala nejaké to kilo, podľa mňa nemá žiadnu sebaúctu. Tabletky na chudnutie sú účinné asi tak, ako tik-taki a celkovo sa mi predstava, že mám držať diétu, nejako nepozdáva. Myslím, že z toho stresu a vedomia, že niečo nemôžem by som si iba viac ublížila....

"Žiadna láska nie je tak úprimná, ako láska k jedlu."  

Nedávno som natrafila na taký zaujímavý projekt, ktorý robil jeden Američan, keď sa dve dievčatá rozhodli zažalovať spoločnosť McDonald za to, že po konzumácií ich jedla pribrali. Chcel dokázať, že je to naozaj možné, a že zdravá strava naozaj náš život ovplyvňuje viac, ako by sme si mysleli!
Ukázalo sa, že má pravdu. Nezdravá strava dokonca priamo súvisí aj s našou náladou. Sám tam hovoril, že napriek tomu, že mal dobrý deň a všetko sa mu darilo sa cíti unavený a deprimovaný. Bolo to dosť zaujímavé, pretože ako vegetarián a športovec sa dosť dlho nevedel zmieriť s tým, že má jesť niečo také. Prvé dni mu z toho bolo totálne zle.
Pomedzi ukazovali aj nejaké prieskumy spomedzi ľudí a jedlo na školách ( hneď ma napadla tá naša jedáleň...), kde jedno dievča prehlásilo, že si dá hranolky, pretože zeleninou predsa nebude šetriť.

Jeho obľúbené zviera? Rezeň. 
Ja osobne jem, čo mi chutí. Nesnažím sa jesť nejako prehnane zdravo, ale zase ani celé hodiny nevysedávam v McDonalde.
Dnes už aj tak ,podľa mňa, môžete rozlišovať iba to, čo je nezdravé a menej nezdravé. Neprejedám sa, ale najem sa vtedy, keď potrebujem. Neriešim každé kilo, no to neznamená, že sa zas o seba nestarám. A hlavne reči ako: "Bože, to by som si dala tak rada, ale nemôžem. Okamžite by to na mne bolo poznať..." doteraz nejako nechápem.
Jasné, každé dievča chce vypadať, čo najlepšie to ide, no toto mi akosi stále nejde do hlavy. Obzvlášť pri dievčatách, ktorým už takmer trčia kosti...
Rovnako sú pre mňa nepochopiteľní ľudia, ktorí sa iným posmievajú kvôli váhe. Poznám kopu skvelých báb aj chalanov, ktorí mali nadváhu, a sú to úžasní a zábavní ľudia.
Na základke som mala presne takúto kamošku. Tancovala, nádherne kreslila a každú hlúposť dokázala obrátiť na žart. Síce sa spolu už veľmi nebavíme, stále platí, že ak by sa jej skúsil niekto vysmievať, neskutočne by si to odo mňa schytal! To, aký je človek v skutočnosti, predsa nemá napísané na čele. A určite to nenapovie jeho telo.
 
Na záver iba pár otravných otázok.
Myslel/a si si niekedy, že si obézny/a? Snažíš sa žiť zdravo? Ako veľa pre teba znamená tvoja váha? Čo ty a tvoj vzťah k McDonaldu? Stretol/a si už človeka, ktorý by niekoho napádal kvôli jeho váhe alebo sa to ,nebodaj, stalo tebe? Si zástancom diéty? A keď si ju uložíš, dodržiavaš ju?
Dúfam, že sa článok páčil a čoskoro sa opäť stretneme :)
Vaša Viallen

 

Menovky: ,