Fantasy a Sci-fi filmy 2013| Moja Top-10

Skúsila som to inak. Prinášať každý mesiac nejaké filmové novinky...Je s tým veľa práce, ktorá, ako sa zdá, sa mi veľmi nevypláca. Navyše si neviem predstaviť, koho by to každý mesiac bavilo čítať, nie to ešte písať. Zato som sa vám aspoň rozhodla prezradiť, aké filmy som za  rok 2013 chcela vidieť. Niektoré, ktoré by sa už určite dali zohnať, iné len nedávno vyšli z kín.
Fantasy a Sci-fi.

Poznámka: Obrázky sú z google.sk a TRAILER sa zobrazí kliknutím na obrázok :) 
Príjemné pozerania!  
Nie som z práve najčastejších návštevníkov kina. Dôvod je jednoduchý...Kým nedostanem prepracovaný nápad, ako vykradnúť banku, musím sa uspokojiť s malorozmerným televízorom u nás doma. 
Aj keď vyvaľovanie na gauči, pohodlie, má niečo do seba, plátno prináša väčšie čaro a akciu.
Keďže môj plán je stále v štádiu prípravy. Už som si prezrela ochranku a kamery, ale vypadá to tak, že ak chcem ísť tento rok do kina, budem si na to musieť našetriť tradičným spôsobom. Koľká škoda...
Všetky peniaze odkladám na November, pretože vtedy sú už tri predstavenia, na ktoré chcem bezpodmienečne ísť.

Hunger games


Môj prvý bude patriť Hunger games- Catching fire. Prvý film, ako aj knihy, otriasli svetom, keď nám Suzanne Collinsová predstavila našu možno nie až tak nepravdepodobnú budúcnosť.
Film bude pre mňa zas jedno veľké prekvapenie, keďže kniha sa mi ešte nedostala do rúk, ale som veľmi zvedavá, pretože pár podrobností sa mi podarilo vytiahnuť od priateliek. Ako povedal Haymitch, Katnisine víťazstvo nemôže ostať nepoškvrnené.

Percy Jackson- More oblúd
Môj pokus prečítať knihu skončil...Katastrofálne.
Skúsila som jednotku aj dvojku, ale ani jednu som sa nedonútila prečítať do konca. Ten štýl. Všetko. No, proste som sa cez neho nevedela preniesť.
Zato film ma uchvátil a podľa ukážok, to isté očakávam od dvojky. Hádam časom budú sfilmované všetky- naozaj sa mi po tú hrôzu nechce vracať do knižnice.
Kto nevidel jednotku- vrelo odporúčam. Príjemný film na posedenie s rodinou. Po celkom pokojnom roku, Percy zase lieta v problémoch. Tentokrát je hrozba ešte väčšia. Priateľ Grover sa niekde stratil a veštba Orákula predpovedá povstanie pôvodného Titána, ako aj jedinú šancu, ako zachrániť Bohov a polobohov- vypraviť a do záhadného Mora oblúd, ktoré mi smrteľníci nazývame Bermudský trojuholník.

Hobit- Smaugová pustina
Druhý Hobit z troch. Jednotka sa dosť dlho naťahovala. Len hodinu trvalo, kým sa konečne vybrali na výpravu, čo by teraz samozrejme hroziť nemalo. Elfovia by mohli priniesť žiadané vzrušenie, boje a trochu akcie, ktorá podľa mňa jednotke trochu chýbala. Ak teda nemám za akciu považovať chodenie aj behanie. Navyše ma štve, že tie filmy sú tak neskutočne dlhé. Zahlcujú ich zbytočnými scénami a ku koncu ma už Hobit dosť otravoval.Preto sa trochu bojím, čo by bolo, keby som šla do kina. 
Na druhej strane sa mi páči, ako sa tvorcovia všemožne snažia spojiť Hobita s LOTR. Aj teraz sa tu objavia známe tváre a to ešte viac dokrášľuje aj samotného Pána prsteňov.

Wolverine
Odbočím trochu od fantasy a vyberiem sa ku klasickým komixovým hrdinom. Jedním z nich, na ktorého sa obzvlášť teším, bude Wolverine. Ako malá som sledovala seriál X-manov, potom všetky tri filmy, a posledné samostatné diely: X-man Origins a X-man prvá trieda- tá ma ohúrila najviac. Konečne trochu viac vysvetľujú vzťahy medzi postavami. Na sekundu som vzhliadla aj obľúbeného Gambita. Hádam v tomto smere budú tvorcovia pokračovať. Ani neviem, či príbeh bude začínať tam, kde končil prvý, alebo rozvinú úplne inú kapitolu... Ale bude to bomba!

Superman
Jednoduchá rovnica x+y=z
Alebo aj Najznámejší komixový hrdina +film= Superman. Pritom, keby ste sa ma o ňom niečo spýtali, nepoviem vám nič. Vôbec nič. 
Dobre, priznávam. Vlastným menom Clark Kent. Žovitná láska-Lois Lane. Tajomstvo je vonku, ale už zo mňa nič viac nedostanete!
K veci: Niežeby som o ňom nepočula, ale nikdy som nevidela dôvod, prečo by ma mal zaujímať. Vtedy bol slávny Spiderman, spomínaný X-man a ostatných, ako Kapitán Amerika, Hulka som poznala len letmo. Teraz je čas to napraviť. Rok 2013 na kinové plátno prináša Muža z ocele.

Iron man 3
A potom, že prečo som, ako malá túžila po superschopnostiach...
Stále ten istý kostým, rovnaký príbeh o zachránení sveta, ktorý nekompromisne musí skončiť veľkou láskou. Ak urobíme čokoľvek, stále to bude ten istý príbeh o Iron manovi (zvláštne, že všetci hrdinovia majú potrebu strčiť tam to slovo man. Keď to teraz tak píšem, mám pocit, akoby tomu neuškodilo trochu viac fantázie), možno len trochu ľudskejší, bez prepychu, luxusu, aký sme v jeho živote videli doteraz. Ukazuje aj trochu iné stránky Starkovho života. Nie, mňa to nesklamalo. Akcia, humor, ani spracovanie deja. Som rada, že som to videla.


Thor

Ešte chvíľu u kreslených postavičiek vydržíme, pretože do kín zavítala aj druhá časť Thora-temný svet. Keď som videla, ako končila prvá časť, myslela som, že si obúcham hlavu o betón. Mohlo mi dôjsť, že sa jedná len o ticho pred búrkou. A nie len to....
Na filme ma tešia hneď dve veci. Prvá: príbeh sa zo Zemi presunie do Asgardu. A druhá: už zase uvidím Lokiho :D Moja láska k záporákom už začína byť chorobná- alebo už dávno je? Tak či tak. Režisérom je ten istý, kto točí Hry o tróny. Asi začínam cítiť trhák.


Už bolo načase trochu odbočiť.
Vrátime sa ku knihám, ktoré som v živote nečítala. Napríklad Krajinu Oz.
Rovnako šialená, ako Alica v krajine zázrakov. Človek by potreboval niečo si šľahnúť, aby tomu celkom pochopil -ja teda určite. Alicu som čítala len v ukážkach hodinách slovenčiny. Chaotické opisy, strácanie sa v deji- ale veď, čo by ste čakali, keď práve padáte do králičej nory. Videla som aj nejaké minulé spracovania knihy a som rada, že sa objavilo aj nejaké vhodné pre moje moje mozgové bunky. Hádam to isté môžem očakávať od krajiny Oz.

Janko a Marienka: Lovci čarodejníc


Napadlo vás niekedy, čo sa stalo s milými deťmi, ktoré rodičia zanechali v lese? Jasné, upražili si čarodejnicu na ražni, ale kam sa podeli potom?
Ja viem! Vyzbrojený puškou a guľometom sa rozhodli rozdrtiť pár čarodejníckych hláv.
Každý ma odhováral, aby som na to nešla. A viete čo? Dať na vlastný názor sa vypláca. Z kina som vychádzala spokojná nabitá energiou. Z 3D efektov som myslela, že kusy zaschnutej krvi budem zo seba zoškrabávať ešte cestou v aute, ale oplatilo sa. Lepšie než prehnane vychválený Underworld. Tu sa aspoň náznakom črtala nejaký zápletka a dej.
Rozprávky ovládajú svet!


Súvisiace články: Čarodejnice dajte sa na útek! Prichádzajú Janko a Marienka (recenzia filmu)
Mami? A prečo karkulka bozkáva toho vlka? (o tom ako, sa prepisuje história)
Hostiteľ
Príjemné prekvapenie na záver. Inak by moja zbierka Fantasy a Sci-fi nemohla byť kompletná. Musím uznať, že mimozemšťania ma pre zmenu ohúrili. Pútničku som považovala za slabučké, ľahko ovplyvniteľné stvorenie, čo chce zas len všetko obetovať pre lásku a pocity. Presnejšie hrdinka a la Bella. Ale mýlila som sa.
Prosím pekne, toto sa aj otcovi páčilo- a to sme ho pred tým donútili pozerať Twilight! A dokonca vedel, že je to od tej istej autorky! Ťakže po prvotných vzdoroch a zúfalstve si viete predstaviť, aký to je pokrok. Možno aj peklo občas zamrzne...

Ďaľšie filmové zaujímavosti nájdeš v rukrike: FILMY
Videl/a alebo chceš vidieť na jeden z týchto filmov? Prečo?
Ak áno, ktorý je najlepší? A tvoj názor na ne...
Máš rád fantasy a sci-fi filmy?
Viallen (Magicforever)

Prehľad najnovších článkov

Menovky: ,