Lilith| Matka démonov

Lilith....Čierna luna.....Matka všetkých démonov...To najhoršie z každého z nás....Temná stránka, ktorú sa všetci snažíme tak veľmi skrývať.
Najprv bola babylonská bohyňa búrok, neskôr sa z nej stal hebrejský nočný démon ženského pohlavia, a pozdejšie z nej ostal iba mýtus, ktorý sa spája s astrológiou a neskôr aj satanistickou vierou. Aj toto sú mená a podoby postavy , o ktorej som sa rozhodla napísať celý tento článok. Kto naozaj bola, alebo dokonca je? Bohyňa či Démon? Ak si stále hovoríte, že ste o Lilith ešte nikdy nepočuli, rada Vás vyvediem z omylu. Persephona, Izis, Kali... A to sú len pár z bezpočetne mien, ktoré ste bezpochyby počuli...
Viac v celom článku

Na úvod mi dovoľte menšie upozornenie: Článok sa nemusí zakladať na pravde. Je to sumár všetkého, čo som doteraz čítala. Ale v mojom podaní! Lilith je jedna z mnohých konšpiračných teórií. Mýtusov. A preto je možné, že nejaké informácie budete poznať inak. Nechcela som nikoho uraziť, ovplyvňovať, len zaujať. A hlboko zakorenení katolíci-tomuto článku sa radšej vyhnite.

Ako vznikol tento článok...
Keď som začala písať tento článok, myslela som si, že rýchlo pozháňam si zopár informácií, sadnem za počítač a dielo budem mať čoskoro hotové. Postupne, ako som však prechádzala stránky, začalo mi dochádzať, že to vôbec nebude také jednoduché. Nie preto, lebo by som nemohla zohnať nič, čo by mi pomohlo alebo ma inšpirovalo, práve naopak! Každou stránkou som si čím ďalej tým viac uvedomovala ako veľmi ma príbeh Lilith očarovala. 
Pôvodne som toto meno počula v jednom seriály, ktorý pozerávam- vôbec nesúvisí s mágiou ani nič podobným- len tam náhodou padlo, že meno Lilith patrilo Bohyni Démonov a mňa to ihneď zaujalo. 
Ani neviem prečo ma Lilith tak veľmi pobláznila. Možno preto lebo Lilith je typ ženy, aký som vždy obdivovala. Postava, ktorá by ma zaujala v každej knižke alebo filme: silná, nezávislá, temperamentná...
Kto vie, možno zaujme aj Vás. Toto je len môj subjektívny názor.


Kto to je Lilith? 
Povesti z dávnej minulosti- muži dávajte si pozor!
S postavou Lilith by ste sa mohli stretnúť v mnohých oblastiach, pod rôznymi menami, nie zrovna v tom najpriaznivejšom svetle, pritom je však všade navôkol nás! 
Zväčša je spájaná s temnotou a obrovskou mocou. Ešte dodnes vyvoláva jej meno strach a kopu nezodpovedaných otázok. Je to žena, ktorá má vlastnú hlavu a hrdosť, nedokáže sa podriadiť a nikdy neskláňa hlavu, čo ju aj mnohokrát pripravilo o veci, po ktorých túžila. 
V rôznych tradíciách sa táto žena znázorňuje odlišne. Pred 5000 rokmi sa objavuje prvýkrát v sumerskej mytológií, kde figuruje ako slúžka bohyni nebies Inanny. Jej úlohou je priviesť k svojej paní mužov, ktorí sa následne podrobia posvätným sexuálnym rituálom. Je opísaná ako Démonka- Sukuba- vábiaca málo obozretných mužov vodiaca ich do záhuby. V babylonských textoch je zasa vykreslená ako prvý Démon- Upír. ( Ak ste prekvapený čo na nej zatiaľ vidím, nečudujem sa Smějící se )

Verejné tajomstvá
Záhrada Eden, miesto neskutočnej krásy, strom poznania, okolo sa nenápadne plazí had a vedie ženskú ruku k prvému ľudskému hriechu. Nepochybne každý z Vás už pozná príbeh o prvých dvoch ľuďoch, Adamovi a Eve, a preto si nemyslím, že ho sem musím nejako rozpisovať. Napokon ten si môžete vypočuť na hociktorej hodine náboženstva, alebo prečítať na takmer každučkej stránke, ktorá sa zaoberá náboženstvom...
Ale čo keď, má Adam za sebou temnú minulosť, Eva nie je prvá žena obývajúca Raj a had vlastne vôbec nie je hadom?
Pýtate sa, prečo spomínam Lilith práve v súvislosti v Adamom a Evou? Veľmi jednoduché! Lilith totiž bola Adamova prvá žena. Ja viem, veď to bola predsa Eva. Jeho jediná láska od začiatku sveta, ale nie je všetko tak , ako sa na prvý pohľad zdá. Lilith je totiž tiež nazývaná ako Prvá Eva alebo tiež Prvá žena. Jediný dôvod prečo vo Svätom písme nie je ani len malá zmienka o Lilith je ten, že cirkev rada maskuje všetko to, čo sa im nehodí...A musíte uznať, že písať v Biblií o tom, ako Adam už má za sebou jeden rozvod, neznie zrovna najlepšie. Rovnako ako, že žena je rovná mužovi, vlastne je schopná mu vládnuť a ovládať ho. 
Lilith údajne bola vyškrtnutá zo Svätého písma práve kvôli jej náture- nezávislá a vzdorovitá, ktorá nesedí s požadovaným obrazom poddajnej a vernej ženy. Na rozdiel od Evy, Adamovej poslušnej a vernej družky, ktorá je na túto rolu mimoriadne vhodná. Táto " prvá žena" bola totiž v Biblii neskôr zohavená a démonizovaná, aby pôsobila ako zlý element. Stále v príbehu vystupuje, nie pomenovaná priamo, ale jej prítomnosť je "cítiť medzi riadkami." Niektorý dokonca skutočne veria, že Had zvádzajúci Evu je v skutočnosti odvrhnutá Lilith, ktorá sa chcela zo žiarlivosti pomstiť Adamovi a zobrať mu aj jeho druhú ženu.

Legenda o Lilith.
Lilith bola rovnako, ako Adam stvorená zo zeme, niekde som aj našla, že bola stvorená z plameňa, pretože bola rovnako nebezpečná, zmyselná, neskrotná a príťažlivá ako oheň. Tak či tak, preto sa Adamovi stala rovnocenná. Vraví sa však, že Adam s Lilith spolu nedokázali žiť v mieri, začali sa hádať, práve kvôli ich "rovnosti". Neustále mu pripomínala, že obaja sú stvorený zo zeme a preto mu nemusí byť podriadená ( bola to skrátka prvá feministkaSmějící se ). Keď sa Adamovi Lilith odmietla podriadiť, pokúsil sa ju získať násilím. Po čase Lilith pochopila, že s ňou Adam nikdy nebude jednať, ako s rovnocennou bytosťou. V záchvate zúfalstva vyslovila nevysloviteľné meno Boha, vzniesla sa do oblakov a ušla z raja.
Adam úpenlivo prosil Boha, aby mu Lilith vrátil, a tak za ňou vyslal troch Anjelov. Lilith sa však odmietla vrátiť späť do raja a stať sa Adamovou družkou. Odmietla predstavu stať sa "ženou- matkou sveta" (ktorou sa pozdejšie stala práve Eva), úbohou ženou v domácnosti, ženou podradnou mužovi. Podľa nej je žena omnoho viac. Je to bytosť, ktorá dokáže mužovi zamotať hlavu, tak, že vypne triezvu časť svojho "Ja" a nemyslí na dôsledky. 
V ten deň na seba prevzala vinu a stala sa prvým Démonom. A tak Lilith ostala na zemi ( údajne v okolí Červeného mora) , kde vyhľadávala temných duchov. Jedného si dokonca aj zobrala (údajne je to anjel smrti Samael) a stala sa z nej matka Démonov. Trestom za to, že odmietla svojho prvého manžela, Boh na ňu uvalil trest, pre ktorý, zomrelo denne až 100 jej detí.

Tak to je zatiaľ všetko. Mám toho samozrejme viacej, ale to si budete musieť počkať do ďalšieho článku. Rozhodla som sa to rozdeliť aby to tu bolo trochu prehľadnejšie. Nabudúce chcem rozpísať, aký osud čakal Lilith po tom, čo opustila Raj a prečo je prezývaná Čierna luna, no zatiaľ sa s Vami lúčim....

Viallen (Magicforever)

Menovky: ,